dimarts, 27 de setembre del 2011

Rainow Layer Cake

































Per fi me vaig decidir a fer el primer layer cake, ja feia molt de temps que en tenia un parell de mirats per la xarxa, però com en aquest cas era per a un aniversari (del meu germà) vaig decidir fer el Rainbow Cake, un pastís molt dolç amb els colors de l'arc de sant martí, ideal per a una festa d'aniversari. He de reconèixer que els layer cakes duen molta feina! però bé, si el resultat és bo i els convidats queden contents val la pena invertir un poc de temps! Per a la recepta vaig seguir el bloc Las Recetitas de Mirasens, si no el coneixeu mereix pegar-li una ullada! Així i tot, vaig decidir cobrir el pastís amb fondant blanc (que tenia pendent d'emprar) més que res perquè l'havia de transportar i resultava menys perillós que només amb el cream cheese frosting. Un dels entrebancs que me vaig trobar mentre el feia és que els bescuits em van quedar molt fins (perquè vaig emprar motlles massa grans), ja ho sabré per a la propera vegada.


Ingredients

Bescuits de colors (5 unitats)
270 gr farina
30 gr Maizena
1 Cd llevat en pols
1/2 cdt sal
300 ml buttermilk*
4 blancs d'ou
225 gr sucre
125 gr mantega
1 Cd essència de vainilla
100 gr xocolata blanc
Colorants: vermell, groc, verd, blau i violeta (en gel -Americolor) 

* Si no tenim buttermilk el podem fer a casa posant 1 Cd de vinagre a 300 ml de llet i deixar-ho durant 10 minuts, es crea com a llet tallada, tipus iogurt.

Preencalentim el forna  180º. Per a fer els bescuits hem de tamsissar les farines a un bol gran, amb el llevat i reservar. En un altre bol batem el buttermilk amb els blancs d'ou i l'essència de vainilla i reservam. En un tercer bol batem la mantega i el sucre fins que blanquegi. Fonem la xocolata i ho incorporam a aquesta darrera mescla. Finalment anam incorporant la mescla de farines i la líquida a la de mantega, poc a poc fins que estigui ben mesclada. Ara convé pesar la massa i dividir-la entre 5 bols petits (a mi em surtien un 250 gr aproximadament a cada un). Tenyim cada bol amb els colors en gel (violeta, blau, verd, groc i vermell) i remenam perquè els colors s'integrin bé. Ara ja podem començar a enfornar els bescuits, jo vaig emprar motlles d'un sol ús (recomano els de 18 cm ja que jo en vaig emprar de més grans i van quedar massa fins). Quan són fets els deixam refredar i desmotllam. Quan són tots fets i freds els embolicam en paper de film i estorjam tot un vespre a la gelera.

Cheese cream frosting
125 gr mantega a temperatura ambient
250 gr formatge Mascarpone
500 gr sucre glacé
200 ml nata per muntar
1 cdt d'essència de vainilla
Colorant blanc (opcional)

Per a fer el frosting batem la mantega amb el sucre amb les varetes fins que la massa és blana i blanqueja. Hi incorporam el formatge i batem de nou. Afegim l'aroma de vainilla i el colorant blanc si volem que el color sigui més clar. En un bol a part muntam la nata i la incorporam suaument a la mescla anterior. Reservam el frosting a la gelera durant unes hores.

Muntatge
Per a muntar el pastís tenim a mà els bescuits, el frosting i una espàtula. Primer hem d'anivellar els bescuits si són irregulars, perquè tots tenguin la mateixa forma. Després collim el plat o safata de servir el  pastís i hi posam una cullerada de frosting per afermar el pastís. A sobre hi posam el primer bestcuit (el violeta) i el cobrim amb una capa de frosting i l'aplanam amb l'espàtula. Seguim amb les altres capes de bescuits amb aquest ordre: blau, verd, groc i vermell, alternant cada un amb una capa de frosting. Finalment cobrim tot el pastís amb frosting deixant-lo uniforme i emplenant els petits buits que quedin. Reservam el pastís a la gelera.

Si volem el podem cobrir amb fondant blanc, és recomanable si l'hem de transportar. Per això collim el fondant blanc (jo vaig emprar 500 gr de Regalice) i l'allisam i aplanam amb un rodell fins que sigui una capa fina i ampla. Cobrim el pastís amb el fondant i retallam el que sobri pels costats. Podem decorar el pastís amb el que més ens agradi, jo vaig posar un parell de merengues petits i bolles de xocolata.

Vos deixo una foto del pastís sencer, l'única que vaig poder fer i no és gran cosa, això de portar els pastissos a una altra casa és el que té...


7 comentaris:

  1. Guau nena, ets una valenta!! Jo no m'hi atreveixo amb un layer cake, trobo que és una feinada! A tu t'ha quedat genial, el teu germà deuria estar encantat!
    Petons
    Sandra

    ResponElimina
  2. Gràcies!

    Sandra, a mi em feia bastant de por i un poc de peresa... però és que ho tenia pendent de fa molt! així que vaig aprofitar l'ocasió! Ara me fa ganes provar de fer-ne altres però hauré d'esperar altres aniversaris jeje

    ResponElimina
  3. Te ha quedado precioso, lo qué más....los colores, pura alegría!!!

    ResponElimina
  4. Estàs super productiva a la cuina, eh???
    Mare meva quina energia!! Segur que el teu germà va estar molt content!
    Jo no m'acab d'atrevir amb aquest pastís. Em sembla complicat, però m'has mig convençut...ho deixo a pendents!
    Petons!

    ResponElimina
  5. quina canya de pastís! el teu germà devia flipar... m'encanta, tant la vista com el mèrit que té, que ja es veu que és d'elaboració llaaaarga! :D

    ResponElimina
  6. M'encanta aquest pastís!! T'ha quedat perfecte!
    Tinc pendent de comprar els motlles de 18 cm perquè ja tinc una llista mooooolt llarga de pastissos pendents que requereixen aquesta mida ;)

    ResponElimina