dilluns, 26 de setembre del 2011

Cookies de gerds i xocolata blanc

































Ahir va ser un dia de rebosteria total, ja que era l'aniversari del meu germà i jo me vaig encarregar de fer el dolç i ben contenta! Així vaig fer un pastís (que publicaré si les fotos han sortit bé) i també vaig decidir fer unes cookies, ja que les de xocolata havien tingut tant d'èxit. Aquesta vegada vaig seguir de nou la recepta de Nigella Lawson (La cocina de Nigella Lawson, Planeta, 2011), però variant-ne els ingredients. Me vaig decidir per unes galetes de gerds i xocolata blanc, que emanen una olor fantàstica, són boníssimes amb la combinació d'aquests dos aromes i molt fàcils de fer.

Ingredients

Cookies de gerds i xocolata blanc
* 100 gr mantega
* 200 gr farina
* 150 gr sucre
* 1 ou
* 1 tassa de gerds
* 200 gr de gotes de xocolata blanc
* 1 cdt essència de vainilla
* 1/2 cdt llevat químic
 
Glasejat de gerds
* 75 gr sucre glacé
* 1 Cd aigua calenta
* 1 Cd de sirop de gerds o puré de gerds

Preencalentim el forn a 180º. Batem el sucre amb la mantega fosa, incorporam l'ou, els gerds capolats i l'essència de vainilla i batem bé. A un bol mesclam la farina i el llevat. Anam incorporant aquesta mescla a la primera fins que tenim una massa compacta. Finalment hi afegim les gotes de xocolata i mesclam de nou.  Anam collint cullerades de la massa i les posam sobre la safata del forn (sobre un paper vegetal). Enfornam les galetes uns 15 minuts (dalt i baix) fins que són fetes. Les traiem i deixam refredar sobre una reixa. Mentre preparam el glasejant meslcant tots els ingredients fins que tenim una massa líquida homogènia. Posam un paper de diari baix la reixa i quan les galetes són un poc fredes anam fent ziga-zaga amb el glasejat per sobre.

Ho vaig servir amb una llet de gerds boníssima i molt fàcil de fer, barrejant els següents ingredients:

* 200 ml llet desnatada
* 1 Cd sirop de gerds o puré de gerds
* Sucre o edulcorant



2 comentaris:

  1. Aquesta combinació ha de ser una autèntica temptació!! Ets una crack de les cookies!!
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina